Ardahan Valiliği
Ardahan Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Ardahan Valiliği
Ardahan Valiliği
Yapı Müteahhidinin Geçici Olması Halinde İstenilen Belgeler

Geçici Yapı Müteahhitlik Yetki Belgesi Numarası Verilebilmesi İçin İstenen Belgeler:

 1- Tapu fotokopisi

 2- Tapu Kayıt Belgesi (e-devlet'ten alınabilir.)

 3- Nüfus Cüzdanı fotokopisi

 4- Vergi Mükellefiyet Yazısı (E-devletten alınabilir, geçici müteahhitlik için başvuracak şahısların Gelirler İdaresi Başkanlığındaki faaliyet durumu “1” (potansiyel, aktif mükellef) olması zorunludur, vergi numarası pasif olanların vergi numaralarını ilgili vergi dairesinden aktif hale getirmesi gerekmektedir.)

 5- Müdürlüğümüz döner sermaye biriminden veya basvuru.csb.gov.tr adresinden harç ödemesi için   referans numarası alınarak, Halk bankasına ödemenin yapılıp dekont aslının dosya içine konulması. (havale, EFT veya dekont fotokopisi kabul edilmemektedir.)

6- Yetki Belgesi Başvuru Formu (EK-1) 

7- Geçici Belge nosu için aşağıda bulunan geçici müteahhitlik yetki belgesi numarasının kullanımına ilişkin   bilgilendirme doldurulacaktır.              

8- Müşterek tapularda ortaklardan noter onaylı muvafakatname istenmektedir. 

9- Vekaleten başvuru yapılması halinde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünde yapı müteahhitliği yetki belgesi numarası almakla ilgili ibarenin vekaletnamede olması zorunludur.

10- 65 yaş ve üzeri başvuru sahipleri (tapu sahibi) için sağlık kuruluşundan alınacak akıl sağlığı yerinde raporu

11- 18 yaş altındaki (rüştünü ispat etmemiş) başvuru sahipleri (tapu sahibi) için kanuni temsilcisinin muvaffaknamesi (noter onaylı)

ÖNEMLİ NOT: Geçici yapı müteahhitliği yetki belge numarası alınabilmesi için yapılacak inşaatın (Bodrum kat hariç, en çok 2 katlı olacak biçimde) toplam inşaat alanı 500 m2 den küçük olma şartı vardır.

Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi Numarası Başvuru ve Bilgilendirme Formu'na erişmek için tıklayınız.