Entegre Çevre Bilgi Sistemi
Entegre Çevre Bilgi Sistemi (EÇBS) iş akım şeması için tıklayınız.
EÇBS Firma Kayıt İşlemleri
- Kayıt işlemleri için https://ecbs.cevre.gov.tr adresine girin.
- “Vatandaş girişi” ekranından e-devlet şifrenizle giriş yapın. (E-devlet şifresi ile girişlerin kurum amiri tarafından yapılması gerekmektedir.)
- “Sisteme giriş yap” butonuna tıklayarak il/ilçe bilgilerinizi girin. (Diğer bilgileriniz e-devlet sisteminden otomatik olarak çekilecektir.)
- Kaydet butonuna basarak, kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın.
- Şahsınıza açılan sayfada hesap (firma/kurum) sayfasına girin.
- Sağ üstte bulunan “yeni hesap (firma/kurum)” a tıklayın.
- Hesap tipi (kamu kurumu) seçimini yaparak, vergi no ve vergi dairesi bilgilerini girin.
- Kuruluş tarihi ve varsa kurumunuza ait SGK numarasını girin.
- UAVT (Ulusal adres Veri Tabanı) numarasını biliyorsanız girin. (Bilmiyorsanız “UAVT kodunu bilmiyorum” butonuna basarak adres bilgilerinizi girin. UAVT kodu daha önce kullanıldı uyarısı sistem tarafından yapılıyor ise ALO 181’i arayarak UAVT kodu çoklu kullanıma açılması talebinde bulunun.)
- Telefon, e-posta ve varsa KEP adresinizi girin.
- Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. (Haritada bulunan ve Ankara üstünde bulunan kırmızı imleci çekerek konumunuza sürükleyin.)
- Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin. (Kurum kimlik kartınız vb)
- “Başvuru tamamla” butonuna basın.
- İletişim bilgileri kısmında girilen e-posta adresinize sistem tarafından gönderilen doğrulama linkine tıklayarak e-posta adresinizi doğrulayın.
- Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısına alarak, kaşe ve imzalı olarak “Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü” ne ulaştırın.
- ECBS başvurunuz Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce onaylandığında e-devlet sistemi üzerindeki hesabınızda kurumunuz “onaylı” olarak görünecektir.
EÇBS Tesis İşlemleri
- E-devlet şifrenizle https://ecbs.cevre.gov.tr adresinden hesap sayfasına girin. (Kurumunuz onaylı olarak görünecektir.)
- Eğer tesisinizin adresi firma adresinizle aynı ise hesabım bölümünde onaylı görünen firmaya ait bilgi satırının sonundaki işlem yap butonuna basın. Ekranda Hesap bilgisi, Tesis/şube Listesi, Yetkili Listesi, Uygulama Listesi, Başvuru/Değişiklik Listesi ve Belge Listesi başlıklarının yan yana açıldığını görün. Tesis/Şube Listesi başlığının altındaki “Hesabım(Firma, kurum) Tesis(Şube) Olarak Kaydet” butonuna basarak tesisi otomatik olarak sisteme tanıtın. Tesis otomatik eklendiğini ekranınızda görün ve tesisin onaylı olduğunu gösterir satırın sonunda işlem yap butonuna basarak tesise ait başlıkları açın. Tesis/Şube Bilgileri, Yetkili Listesi, Uygulama Listesi, Başvuru/Değişiklik Listesi, Varlık Listesi şeklinde başlıkların açıldığını görün ve uygulama listesi başlığına gelerek tesise uygulama ekleme işlemini yapın. Uygulama listesinin başlığı altındaki atık yönetim uygulaması ve sıfır atık bilgi sisteminin yanındaki ekle butonuna basın. Entegre çevre bilgi sistemi işlemlerini bu aşamada tamamlamış oldunuz.
- Eğer tesisinizin adresi firma adresinizden farklı ise sağ üst köşede bulunan “Yeni tesis ekle” butonuna basarak tesisinizin /kurumunuzun adını girin.
- NACE faaliyet kodunu maliyeden vergi kimlik numaranızla seçilen kodlar arasından seçin.
- UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı) numarasını girin. (Firma kaydı sırasında oluşturduğunuz UAVT numarası. Bilmiyorsanız yeniden adres bilgilerini girerek oluşturun.)
- Telefon, e-posta ve varsa KEP adresinizi girin.
- Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. (Haritada bulunan ve Ankara üstünde bulunan kırmızı imleci çekerek konumunuza sürükleyin.)
- Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin. (Kurum kimlik kartınız vb)
Entegre Çevre Bilgi Sistemi'nde bulunan uygulamalardan Sıfır Atık Bilgi Sistemi'ne kayıt yapma aşamaları için tıklayınız.